Idee 1:
Idee 2:
Idee 3:
Het eerste idee kwam na een beetje uitproberen. Ik had nog niet een heel helder beeld in de eerste instantie over wat ik zou gaan maken. Ik had alleen duidelijk dat ik een advertentie wilde waarin de kikker tegen de rechterkant zou zitten aan de onderkant.
Ook wilde ik het elementje van de rondjes in het logo opnieuw laten terugkomen in het ontwerp op een speelse wijze.
Het prijskaartje wilde ik licht houden zodat het een gemakkelijk iets is om naar te kijken. Wel zo danig dat de ogen er uiteindelijk wel even heen moeten om het even goed te zien.
Prijs icoon:
Het icoon voor de prijs heb ik ontwikkelt vanuit het idee van de rondjes die ik elke keer opnieuw wil gaan herhalen. Naast dat heb ik heel bewust ervoor gekozen om de kleuren standaard te houden. Dus groen en paars zoals ik al de hele tijd aan het gebruiken ben voor mijn ontwerpen wat betreft de kikker.
Ik heb in de eerste instantie het rondje volledig ingekleurd, Dit heb ik echter later gewijzigd omdat het teveel af zou gaan leiden van het onderwerp waar het om zou gaan in de advertentie. Daarnaast is het een veel fijner ontwerp om naar te kijken.
Typografisch heb ik gekozen voor Nyala. Nyala is een wat speels lettertype. Op deze manier spreek ik toch ook nog tot mijn doelgroep: Kinderen.
Idee 1:
Het eerste idee voor de advertentie vond ik niet direct geslaagd. Het oogt nog wat rommelig en daarom heb ik ervoor gekozen om nog een schets te maken.
Wel zou ik enkele elementjes meenemen: De rondjes die ik al eerder had besloten te gaan gebruiken, Het lettertype: Nyala, De foto op die plek en het verloopje wat erachter zit.
Idee 2:
Ik kwam op het idee om de balletjes als een soort lucht belletjes in het water te gaan gebruiken. Dit omdat de kikker een deel van het jaar in het water leeft. Ik besloot uiteindelijk dat ook dit idee niet geslaagd zou zijn. De advertentie in de stijl zoals ik het nu maak straalt wat meer rust uit, Wat in deze advertentie niet gebeurd door de lucht belletjes.
Daarom heb ik nog een schets gemaakt voor een nieuw idee.
Idee 3:
Voor dit idee heb ik van te voren even kort gekeken naar de manier van plaatsing. Ik bedacht dat ik de balletjes prima kon gebruiken als ik ze maar op een lijn zou zetten. Dit heb ik dan ook gedaan met een positief effect. Daarboven heb ik de tekst neergezet en het logo geplaatst.
De rest is gelijk gebleven aan idee 2.
Eindproduct:
Tijdens het maken van het eindproduct heb ik nog even wat kleine dingetjes gewijzigd.
Zo heb ik in het prijskaartje toch nog een kleur toegevoegd om het prijskaartje wat body te geven. Daarnaast heb ik gekozen voor een kikker die de prijs presenteert in plaats van een kikker die zit. Het is net wat actiever en direct een stuk prettiger.
Ook heb ik bij het logo de slogan neergezet. Deze slogan heb ik pas nu erin gezet omdat ik dit vergat in het eerdere proces.
Ik heb achter de kikker nog een schaduw gemaakt. Dit om de advertentie net iets wat meer diepte te geven.




Hallo blogbuddy,
BeantwoordenVerwijderenAls ik naar jouw advertentie kijk, denk ik.. wow wat groen, en kinderlijk. Maar toen bedacht ik mij, hey zijn doelgroep is ook kinderen. Dus opzich is dat een goed teken. De prijsaanduiding vind ik iets wat in het niet vallen. De kleur die je aan de binnenkant hebt gebruikt is een beetje faal, en knalt er totaal niet uit. Terwijl je zou denken dat de prijs er juist uit moet knallen. Verder leuk dat je de onderkant met de bovenkant hebt gescheiden met illustratieve bollen.
well done mate.